woensdag 22 juni 2011

BZN > Beestjes zonder naam


Nu mijn beestjes hun eerste avontuur als stempels - via de webwinkel van Moosmade - gaan beleven wordt mij steeds vaker gevraagd of ze eigenlijk al een naam hebben.
Iedere ouder weet hoe moeilijk het is om een naam voor je kind te verzinnen en zo voelt het nu ook een beetje voor mij. Mijn beestjes zijn per slot van rekening toch een beetje mijn 'kindjes', en om ze nou als beestje 1 t/m 4 (en verder) door het leven te laten gaan is ook zoiets.


Via Twitter heeft @freakycanary mij enorm op weg geholpen door namen te verzinnen waar ik erg om heb moeten lachen:
"Voor geweitje:Thekke of Tekke (ontstaan uit tekkel maar door gewei krijgt ie iets Noors). En voor diezelfde maar dan met voelsprieten... Torre of Thorre... En het kleine worstje Rizo (van chorizo), Chipo of Plok...:))".

Ik weet nog niet of het deze namen gaan worden, maar grappig zijn ze wel en dat past ook wel bij het karakter van deze beestjes. Ik ga in ieder geval nog even verder brainstormen en mocht iemand in de tussentijd nog originele ideeën hebben dan hoor ik het graag ;-)

8 opmerkingen:

  1. Hahaha, ik denk mee!

    Bij mij op de computer heten ze tijdelijk Worstje, Krulstaartje, Varkensstaartje en Hertje...

    Maar ik vind die andere namen veel leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Snelle associatie en op weg geholpen door het Noors van hierboven: Van links naar rechts: Kriebb (of Krybb), Ore, Takk en Wors (met puntjes op de o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Feline, Noor, Annabel, en Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kunt je ook laten inspireren door tekens op je toetsenbord: Y @ Ü ,

    De namen worden dan bijvoorbeeld: Yo, Ed, Oem en Commy.

    Leuk om erover na te denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat ontzettend leuk allemaal hierboven en wat gaaf om mezelf in je blog te zien staan... Ik *bloos* ervan! Thanks hé! :) En tja mn brein begint ook meteen weer te stormen van al die inspiratie. Nieuwsgierig naar wat er uit het ei gaat komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, wat leuk al die namen! Ben heel benieuwd wat de moeder van deze lieve beestjes gaat besluiten! Duurt dat nog 9 maanden?!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht aan Miemies als familienaam. Zo noemt Maud vitamientjes. En die zijn ook goed voor je :-).
    De laatste wordt dan Salaa (Miemie).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een boel ideeën al zeg! Super!! En nee, dit duurt hopelijk geen 9 maanden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen