vrijdag 6 mei 2011

Koel kinderknutsel idee: regenboog ijslollie


Ik vond dit recept via Pinterest, waar ik deze week een nieuw moodboard heb aangemaakt: Cool crafts for kids. Hier verzamel ik originele knutsel ideeën voor kinderen. Bekijk dit moodboard (en mijn anderen) en doe nog veel meer leuke ideeën op om met je kinderen te maken.

De ijslollies maak je zo:

Koop instant pudding mix, melk, 5 soorten kleurstof voor voeding, papieren bekertjes, lolliestokjes en aluminiumfolie.

Maak de instant pudding mix aan, je kunt er wat meer melk bij doen om het vloeibaarder te maken.
Verdeel de mix in 5 delen en voeg aan ieder deel kleurstof toe.
Doe dit laag voor laag in de bekertjes en dek de bekertjes af met aluminiumfolie en prik een lolliestokje in het midden.

Zet het twee uur in de koelkast en daarna in de vriezer om het compleet in te vriezen.

Heb jij ook een origineel craft idee voor kinderen? Laat het me weten, dan voeg ik het toe aan mijn moodboard of schrijf ik erover op mijn blog, uiteraard met bronvermelding!

5 opmerkingen:

  1. Hmmm dat ziet er heerlijk uit! Ik ben ook fan van jouw moodboard 'Cool crafts for kids', heerlijk inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je! Ik ben net als jij altijd op zoek naar leuke knutsel ideeën voor kinderen (én volwassenen), dus als je nog tips hebt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mmmmmmmm ziet er heerlijk uit probeer ik ook

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mmmmmmmm ziet er heerlijk uit ga het ook proberen

    BeantwoordenVerwijderen